▶ Această activitate este despre conștientizarea corpului, și respectarea propriului spațiu și a celorlalți
Activitatea 4
BALONUL



▶ Poate fi folosit orice spațiu.
▶ Unul sau mai multe baloane umflate și cretă pentru marcarea terenului de joacă.

▶ Creați grupuri de șase si rugați copiii să stea în picioare sau așezați în cerc sau să aleagă un loc din clasă.
▶ Ridicați baloanele în aer.
▶ Împreună copiii trebuie să se asigure că baloanele rămân în aer.

Baloanele nu trebuie să atingă solul.
▶ Se pot atinge baloanele în diferite moduri: cu forța, încet, cu o lovitură sau printr-o atingere ușoară.
▶ Se pot utiliza diferite părți ale corpului pentru a atinge baloanele.

Încurajați copiii să pună întrebări deschise pentru a stimula discuții mai profunde. De exemplu, „Cum te-ai simți dacă ai vedea pe cineva fiind hărțuit?”. Subliniați rolul toleranței și al comunicării deschise în prevenirea hărțuirii.

Puteți provoca echipele de copii să se deplaseze pe un anumit traseu în timp ce țin balonul în aer, folosindu-și doar anumite părți ale corpului.

▶ Stabiliți un număr de runde și un timp limitat pentru fiecare rundă pentru a menține jocul dinamic și pentru a oferi șansa tuturor să participe.
▶ Este important să fiți atent la interacțiunile dintre copiii. Dacă apar situații în care balonul este aruncat prea tare sau există o „coliziune” accidentală, utilizați aceste momente pentru a discuta despre modurile pașnice de rezolvare a conflictelor.
Activitate adaptată din Game Book TeamUP - Metodologie de intervenție psihosocială de grup, bazată pe mișcare, care încurajează învățarea prin acțiune și joacă.