Activitatea 2
CE VEDEM

15 - 20 minute
OBIECTIVE

 Înțelegerea faptului că percepțiile sunt diferite pentru fiecare persoană și nu există întotdeauna o viziune absolut corectă sau greșită.

 Promovarea empatiei și a curiozității pentru a înțelege și perspectiva celorlalți.

 Exersarea unei abordări deschise în situații de conflict, axată pe explorarea diferitelor puncte de vedere.

PREGĂTIRE

 O foaie de flipchart pe care este scrisă cifra „6”

PAS CU PAS

 Explicați pe scurt că veți face o activitate care vă va ajuta să explorați modul în care fiecare poate vedea lumea într-un mod diferit

 Arătați foaia de flipchart și intrebați copiii ce văd.

 Observați răspunsurile și inițiați discuția despre diferențele în percepție.

DE REFLECTAT

Participanții vor descoperi că fiecare dintre noi poate percepe anumite lucruri într-un mod diferit, iar acest aspect este esențial de reținut în momentele de conflict. Nu există întotdeauna o viziune corectă sau greșită; totul depinde de perspectiva din care privim. Așadar, în loc să ne concentrăm pe cine are dreptate, putem mai degrabă să cultivăm curiozitatea de a înțelege ceea ce văd ceilalți.

 Ce observăm despre felul în care percepem lucrurile?

 Cum ne poate ajuta înțelegerea faptului că fiecare poate avea propria sa viziune asupra unui lucru?

 Cum putem să avem acces la perspectiva unei alte persoane?

 Cum ar fi dacă am încerca să vedem lucrurile și din perspectiva celorlalți?

 Ce putem învăța din aceste situații în care vedem lucrurile în mod diferit?

 Ne putem ajuta de perspectivele altor persoane pentru a forma o imagine completă?

VARIAȚII

 Folosiți și alte obiecte și așezați participanții în unghiuri diferite pentru a ilustra diferențele de percepție (ex. O carte pe jumătate deschisă sau un cub cu fețe diferite). Puteți folosi și imagini ambigue (imagini perceptive).

 Realizați un joc de rol în care invitați participanții să își asume rolul opus în dezbatere, incurajându-i să privească lucrurile din perspectiva celuilalt.

SFATURI

Este important să creați un cadru de siguranță în care participanții își pot exprima opiniile, fără ca cineva să fie pus într-o postură vulnerabilă. De asemenea, oferiți timp de reflecție copiilor după fiecare întrebare și subliniați diversitatea percepțiilor, evitând să folosiți termeni precum „corect” sau „greșit”.