▶ Înțelegerea faptului că percepțiile sunt diferite pentru fiecare persoană și nu există întotdeauna o viziune absolut corectă sau greșită.
▶ Promovarea empatiei și a curiozității pentru a înțelege și perspectiva celorlalți.
▶ Exersarea unei abordări deschise în situații de conflict, axată pe explorarea diferitelor puncte de vedere.
Activitatea 2
CE VEDEM



▶ O foaie de flipchart pe care este scrisă cifra „6”

▶ Explicați pe scurt că veți face o activitate care vă va ajuta să explorați modul în care fiecare poate vedea lumea într-un mod diferit
▶ Arătați foaia de flipchart și intrebați copiii ce văd.
▶ Observați răspunsurile și inițiați discuția despre diferențele în percepție.

Participanții vor descoperi că fiecare dintre noi poate percepe anumite lucruri într-un mod diferit, iar acest aspect este esențial de reținut în momentele de conflict. Nu există întotdeauna o viziune corectă sau greșită; totul depinde de perspectiva din care privim. Așadar, în loc să ne concentrăm pe cine are dreptate, putem mai degrabă să cultivăm curiozitatea de a înțelege ceea ce văd ceilalți.
▶ Ce observăm despre felul în care percepem lucrurile?
▶ Cum ne poate ajuta înțelegerea faptului că fiecare poate avea propria sa viziune asupra unui lucru?
▶ Cum putem să avem acces la perspectiva unei alte persoane?
▶ Cum ar fi dacă am încerca să vedem lucrurile și din perspectiva celorlalți?
▶ Ce putem învăța din aceste situații în care vedem lucrurile în mod diferit?
▶ Ne putem ajuta de perspectivele altor persoane pentru a forma o imagine completă?

▶ Folosiți și alte obiecte și așezați participanții în unghiuri diferite pentru a ilustra diferențele de percepție (ex. O carte pe jumătate deschisă sau un cub cu fețe diferite). Puteți folosi și imagini ambigue (imagini perceptive).
▶ Realizați un joc de rol în care invitați participanții să își asume rolul opus în dezbatere, incurajându-i să privească lucrurile din perspectiva celuilalt.

Este important să creați un cadru de siguranță în care participanții își pot exprima opiniile, fără ca cineva să fie pus într-o postură vulnerabilă. De asemenea, oferiți timp de reflecție copiilor după fiecare întrebare și subliniați diversitatea percepțiilor, evitând să folosiți termeni precum „corect” sau „greșit”.