Activitatea 2
CE ÎMI PLACE LA TINE?

30 minute
OBIECTIVE

 Să încurajeze exprimarea sentimentelor pozitive față de colegi, să promoveze creativitatea și să contribuie la crearea unor legături emoționale și dezvoltarea toleranței în cadrul grupului.

PREGĂTIRE

 Post it-uri (fiecare copil primește un nr de post it-uri egal cu numărul de copii din grupă; se poate lucra și în echipe de 5-6 copii)

 Creioane colorate, carioci, culori cerate, etc.

 O foaie mai mare sau un dosar pentru fiecare copil, pentru a organiza colajul

 Stickere, lipici și eventual bandă dublu-adezivă pentru a fixa desenele pe colaj

PAS CU PAS

1. Introducerea temei activității:
Educatorul începe prin a explica activitatea într-un mod simplu și clar, de exemplu: „Astăzi vom face desene pentru fiecare dintre noi. Veți desena ceva ce vă place la fiecare coleg. La final, fiecare dintre voi va avea o foaie plină cu desenele colegilor, pentru a arăta ce apreciază fiecare dintre voi la el.”

2. Organizarea și setarea unui spațiu de lucru:
 Fiecare copil primește mai multe post it-uri/foi colorate, câte una pentru fiecare coleg.

 Educatorul poate așeza copiii la mese în cercuri mai mici, pentru ca aceștia să se simtă confortabil în timp ce lucrează și să se inspire unii pe alții.

3. Explicarea ideii de apreciere prin desen:
 Educatorul le poate da exemple simple pentru a-i ajuta să se exprime prin desen, cum ar fi: „Poți desena zâmbetul unui coleg, o jucărie preferată pe care el o folosește des sau o activitate pe care o face bine, cum ar fi alergatul sau dansul.”

 Este important ca educatorul să încurajeze copiii să gândească pozitiv și să le reamintească să se concentreze pe lucrurile frumoase pe care le văd la colegii lor.

4. Realizarea desenelor pentru colegi: 
Educatorul joacă un rol important în gestionarea exercițiului. El spune: „Acum desenăm pentru ....”. Așteaptă ca toți copiii să termine desenele, apoi le colectează pentru copilul respectiv. Pe rând, copiii desenează pentru toți colegii. 


5. Organizarea colajelor individuale:
 Odată ce toți copiii și-au finalizat desenele, educatorul va organiza desenele pentru fiecare copil.

 Pe un panou sau o foaie mai mare, educatorul va aranja toate desenele primite pentru fiecare copil și le va lipi împreună, formând un colaj. Educatorul poate scrie numele fiecărui copil în mijlocul colajului, pentru a personaliza fiecare compoziție.

6. Prezentarea colajelor și reflecția finală:
Educatorul poate organiza un moment de prezentare în fața grupului, unde fiecare copil primește colajul realizat de colegi.

Fiecare copil va putea să privească desenele și să afle ce calități au observat colegii la el.

DE REFLECTAT

 Ce simți când vezi desenele colegilor? 

 Ce îți place cel mai mult din ce au desenat colegii despre tine?

 Sunt toți copiii la fel?

 Ce ai în comun cu alți copii?

 Cum ești diferit de ei?

 Cum poți să le arăți colegilor că îți place de ei?

VARIAȚII

 Puteți imparți copiii, astfel încât să lucreze în grupuri mai mici. Fiecare copil va contribui la realizarea portretelor copiilor de la masa lor.

SFATURI

 Poate fi provocator să realizați activitatea cu toată grupa (ar putea dura mult). Atunci când lucrați simultan în grupuri mai mici, considerați să aveți un co-facilitator.